galobasket

Όπως λέμε καλό μπάσκετ, όπως λέμε Γκάλης…

Η ώρα του χιαστί!

Posted by akilas στο 15 Σεπτεμβρίου 2009

Τελείωσαν τα παιχνίδια των ομίλων για την Εθνική ομάδα και πλέον ξεκινάει το πραγματικό Ευρωμπάσκετ. Η Εθνική μας τερμάτισε στην τρίτη θέση στον όμιλο που προέκυψε καθώς στο τελευταίο παιχνίδι ηττήθηκε από τη Γαλλία με 71-69 σε ένα παίχνίδι όπου ο τίτλος «Κέρδισαν αν και ήθελαν να χάσουν» δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Όλοι είδαν ότι ο Πάρκερ έπαιξε ένα μόνο ημίχρονο, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι στις τελευταίες επιθέσεις οι Γάλλοι άλλαζαν στο πρώτο πικ εν ρολ που κάναμε με το Σπανούλη. Μετά την αλλαγή ο Τουριάφ έμενε στο τρίποντο σηκώνοντας για ξεκάρφωμα (;) ψηλά το χερί για να εμποδίσει(και καλά) τον  Βασίλη να σουτάρει. Για φάουλ ούτε λόγος με το σκορ να είναι στο 69-66.

Όποια ομάδα κέρδιζε θα έβρισκε στον δρόμο της την Ισπανία, η οποία εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα καταλάβει την τέταρτη θέση. Το γεγονός αυτό ήταν καταλυτικό στην χαλαρή αντιμετώπιση του παιχνιδιού από τον Γάλλο προπονητή. Θέλω να επισημάνω ότι η πρώτη θέση φέρνει μεν την ανεπιθύμητη Ισπανία στον προημιτελικό, αλλά απο εκεί και πέρα η Γαλλία θα έχει στον ημιτελικό 2 υπερπολυτιμες ημέρες ξεκούρασης σε αντίθεση με την αντιπαλό της (Ελλάδα ή Σλοβενία ή Γαλλία) που θα έχει μόλις μια. Η Ελληνική ομάδα από την άλλη πλευρά θα αντιμετωπίση εκτος συγκλονιστικού απροόπτου την ηττημένη του αγώνα Τουρκία – Σλοβενία και έπειτα αν περάσει θα παίξει στον ημιτελικό με τη νικήτρια του αγώνα Γαλλία – Ισπανία.

Ξαναπαραθέτω τον παλαιό πίνακα όπου φαίνονται οι ημερομηνίες που θα αγωνιστούν οι ομάδες από τα προημιτελικά και έπειτα τοποθετώντας εκτιμώντας ότι στον άλλο όμιλο η κατάταξη θα είναι: 1. Τουρκία 2. Σλοβενία 3. Σερβία 4 Ισπανία με τις θέσεις 1-2 να μπορούν να είναι αντίστροφες. Παραθέτω λοιπόν ξανά τον πίνακα προκειμένου να δούμε τον δρόμο μέχρι τον τελικό επικαιροποιημένό. Με ίδιο χρώμα είναι ομάδες που θα παίξουν μεταξύ τους:

Ομάδα

Τελευταίο παιχνίδι πριν τα προημιτελικά

Προημιτελικά

Ημιτελικά

Τελικός

Γαλλία

15/9

17/9

19/9

20/9

Ρωσσία

15

17

19

20

Ελλάδα

15

18

19

20

Κροατία

15

18

19

20

Σλοβενία

16

18

19

20

Τουρκία

16

18

19

20

Σερβία

16

17

19

20

Ισπανία

16

17

19

20

Για το σημερινό παιχνίδι με την Γαλλία δεν μπορούν να ειπωθούν πολλά πράγματα γιατί ήταν ένα περίεργο παιχνίδι. Σίγουρα η σημερινή εμφάνιση σε συνδυασμό και με τις 2 προηγούμενες προβληματίζουν ενόψει του κρίσιμου προημιτελικού. Μπορούν να ειπωθούν επιγραμματικά τα ακόλουθα:

  • θα μπορούσε κάλλιστα να κληθεί ο Τσαλδάρης στη θέση του Γλυνιαδάκη τον οποίο δεν εμπιστεύεται ο Λιθουανός ειδικά αν αναλογιστεί κάποιος ότι δεν έπαιξε για 2η συνεχή φορά ο Κουφός. Με 6/24 τρίποντα δεν μπορείς να προχωρήσεις ειδικά από τη στιγμή που μας έχουν μάθει όλοι.Αν δει κάποιος το σημερινό διαγραμμα των σουτ με εξαίρεση 3 όλα τα άλλα μπήκαν είτε κάτω από το καλάθι είτε από την κορυφή του τριπόντου.
  • Κακός ο Ζήσης σήμερα, αλλά θα τολμήσω να προβλέψω ότι θα είναι καλός σε 3 ημέρες από τώρα.
  • ο Μπουρούσης αποδίδει καλύτερα στο 4 αφού με πλάτη έχει ακόμη προβλήματα. Θα μπορούσε να δοκιμαστεί ένα σχήμα με Γλυνιαδάκη στο 5 και Μπουρούση στο 4 . Το θέμα των επιθετικών ριμπάουντ είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα μπλοκ αουτ, αλλά καλό είναι να βλέπουμε ότι και εμείς παίρνουμε αρκετά επιθετικά ριμπάουντ. Το πρόβλημα είναι στην επίθεση στα τελευταία 2 παίχνίδια.
  • Έχει μπλεχτεί ο Καζλάουσκας με τη χρησιμοποίηση αρκετών παικτών ειδικά στους ψηλούς όπου η πληθώρα λύσεων έχω την αίσθηση ότι μας μπερδεύει. «»Λιθουανικό μπάσκετ»» δεν βλέπουμε στα τελευταία παιχνίδια.
  • Μετά την απώλεια μιας από τις 2 πρώτες θέσεις το ταβάνι της ομάδας εκτιμώ ότι είναι η τρίτη θέση καθώς ακόμη και αν κερδίσουμε τον προημιτελικό δεν πιστεύω ότι έχουμε πολλές πιθανότητες να κερδίσουμε τους ξεκούραστους Γάλλους ή Ισπανούς. Σε κάθε περίπτωση όμως αν μπουμε στην τετράδα θα είναι επιτυχία κατά τη γνώμη μου. Ένα παιχνίδι είναι η τετράδα όπου όλα μπορούν να συμβούν τόσο για εμάς όσο και για τους αντιπάλους μας

Περιμένω τις εκτιμήσεις, γνώμες σας. Ζητώ συγγνώμη για την απουσία μου τις τελευταίες ημέρες αλλα οφειλόταν αποκλειστικά σε λόγους ανωτέρας βίας (γάμοι, κηδεία…).

Υ.Γ.1. το πονηρό γελάκι του Μπουρούση μετά το παιχνίδι το είδατε;

Υ.Γ.2. Είναι να γελάει κανείς μετά τη δήλωση του Ματσόν

Advertisements

9 Σχόλια to “Η ώρα του χιαστί!”

  1. guru said

    Σε κανέναν δεν αρέσει να χάνει επίτηδες … Αν το κάναμε, τότε αυτό έγινε με πολύ «επαγγελματικό τρόπο» … η Ισπανία έκανε μπάχαλο το τουρνουά με τη νοοτροπία που έδειξε στα περισσότερα παιχνίδια … για μένα πρέπει να είναι τρελός κανείς να θέλει να παίξει στους 8 μαζί τους (άσχετα με τις εμφανίσεις τους είναι ακόμη η καλύτερη ομάδα στην Ευρώπη) … με κίνδυνο να μείνεις εκτός μουντομπάσκετ (7ος-8ος) η ευκολία προγράμματος έχει δευτερεύουσα σημασία … αν συνυπολογίσουμε οτι η πιθανότατα 2η Σλοβενία έχει 4 τραυματίες που ενδεχομένως να απουσιάσουν από τον προημιτελικό , τότε τα διλήμματα μειώνονται κι άλλο.

    Τώρα αν κάποιος συμβούλεψε την εθνική μας να παίξει χαλαρά ΚΑΙ στο ματς με τη Ρωσία τότε έκανε ένα πολύ μεγάλο λάθος … καθώς το νόημα θα ήταν να «επιλέξει» κανείς μεταξύ 1ης και 2ης θέσης … η τελική θέση της Ισπανίας λίγο πολύ θα καθοριζόταν μετά το ματς Τουρκίας-Σερβίας … α πήγαν να μας δώσουν και ένα δωράκι τα Σκόπια … με απίστευτη γκάφα των Ρώσων έχουν την μπάλα δική τους 2 πόντους πίσω -τελευταία επίθεση- και πάνε για 2ποντο και παράταση (καθώς ήθελαν >6pts) αλλά αστόχησαν.

    Αν τα παραπάνω σενάρια και τακτικές είναι μόνο στο μυαλό μου … τότε ίσως η πτώση στην απόδοση της εθνικής και το «θόλωμα» του Καζλάουσκας να σημαίνουν οτι φτάσαμε στα όρια μας από πλευράς σωματικής και ψυχολογικής κούρασης και κατ’επέκταση το ευρωμπάσκετ έχει τελειώσει για μας.

    Σόρυ για το μεγάλο σχόλιο … αλλά έλειψες μέρες και … μαζεύτηκαν 🙂

  2. geof said

    Η έκφραση του ΝτεΚολό μετά το νικητήριο σουτ στο τελευταίο δευτερόλεπτο τα λέει όλα!

    Οσο για μας δεν είμαι σίγουρος ότι θέλαμε οπωσδήποτε να χάσουμε. Ολοι νομίζω αρνούμαστε να παραδεχτούμε τους πραγματικούς λόγους για τις κακές εμφανίσεις της εθνικής και κάνουμε σενάρια για να τις δικαιολογήσουμε. Βαρέθηκα να ακούω για ήττες χωρίς κόστος, για ήττες που θα μας βοηθήσουν στη συνέχεια, κ.ά.

    Οσο για το ευνοϊκό πρόγραμμα με τις μέρες ξεκούρασης, τις χειρότερες εμφανίσεις τις έχουμε κάνει μετά από μέρα ξεκούρασης ( ειδικά ο Μπουρούσης κάηκε από την ξεκούραση).
    Το πιο σημαντικό είναι η διαχείριση των παικτών στη διάρκεια του παιχνιδιού, την επόμενη μέρα όλοι είναι ξεκούραστοι. Μόνο ψυχολογικά και στην ανάλυση του επόμενου αντιπάλου βοηθάει.

    Διακρίνω ανεπάρκεια στο σκάουτινγκ που κάνουμε για τους αντιπάλους μας και αντίθετα εμείς για ακόμα μια φορά έχουμε γίνει απολύτως προβλέψιμοι.

    Ολοι ευχόμαστε να έχουμε κρύψει στοιχεία του παιχνιδιού μας και να κρατάμε για το χιαστί, προσωπικά το εύχομαι αλλά δεν το πιστεύω.

  3. akilas said

    Αν κοιτάξουμε το περσινό Ευρωμπάσκετ το σύστημα διεξαγωγής επηρέασε σε σημαντικότατο βαθμό τα αποτελέσματα.

    Φέτος όμως η επιρροή του συστήματος μπορεί να είναι μεγαλύτερη λόγω του ανώτερου επιπεδου του ομίλου ΣΤ από τον Ε . Προσωπική μου εκτίμηση είναι το τελευταίο.

    Νομίζω ότι αν περάσουμε τη Σλοβενία ή την Τουρκία με μια μέρα ξεκούρασης θα έχουμε πολύ λιγότερες πιθανότητες απ ότι αν παίζαμε με 2 ημέρες ξεκούρασης τον ημιτελικό με Γάλλους ή Ισπανούς.

    Μένω πολύ στο απαράδεκτο σύστημα διεξαγωγής. Όπως και να έχει με ένα πολύ καλό ροτέισον θα μπορούσε να μετριαστεί το πρόβλημα, αλλά θεωρώ πολύ δύσκολο για παράδειγμα στον προημιτελικό να χρησιμοποιήσει ο Καζλάουσκας τον Σπανούλη για λιγότερα από 30 λεπτά..

    Στον προημιτελικό πάντως όλα είναι ανοιχτά. Ένα παιχνίδι είναι, η ομάδα έχει 3 ημέρες να προετοιμαστεί για το παιχνίδι αυτό και να κάνει και καμιά προπονηση στα σουτ!!

    Να κάνω και μια πρόβλεψη: ο νικητής του Γαλλία – Ισπανία θα πάρει και τον τίτλο με τη Γαλλία να θεωρώ ότι έχει ένα μικρό πλεονέκτημα.

    Τελικά εμείς σε θέματα τακτικής τι ακολουθήσαμε; Διαβάστε την τελευταία παράγραφο σε αυτά που αναφέρει ο Ιτούδης:
    http://www.basketblog.gr/pages/ViewContent.aspx?l=1&e=i&p=3&i=31970&t=1&c=164&w=0&m=1

  4. Μπάκι Μπλάιχερτ said

    Καλά πάλι τα λέει ο Ιτούδης. Και εδώ είναι και η σύγκρουση των δύο στυλ παιχνιδιού: του κατευθυνόμενου και του ελεύθερου (ή απλά προγραμματισμένου).
    Ένα θεματάκι ακόμα είναι και το σύστημα διεξαγωγής του τουρνουά. Αυτοί οι όμιλοι της 2ης φάσης αναπόφευκτα οδηγούν στην επιλογή αντιπάλου. Τουλάχιστον μέχρι το 2005, μετά τους αγώνες της 1ης φάσης άρχιζαν τα νοκ άουτ και κάθε παιχνίδι ήταν φωτιά.
    akilas, πέρα από τα άλλα, ο (ποιός;) τρόπος που παίζουν ο Βούιτσιτς και οι Μπουρούσης – Πρίντεζης στο τουρνουά δείχνουν πόσο τους βοήθησε το οργανωμένο και ελεγχόμενο παιχνίδι του Γιαννάκη στον ΟΣΦΠ να δείχνουν πολύ καλύτεροι από ότι στην πραγματικότητα είναι.

  5. akilas said

    Για το σύστημα διεξαγωγής του τουρνουα έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου και πολλοί θα με λένε γραφικό με την εμμονή μου. Θυμίζω 2 άρθρα του 2007 και του 2009:
    Το Σύστημα διεξαγωγής του Ευρωμπάσκετ της Πολωνίας

    Πρωταθλήτρια Ευρώπης η Ρωσσία
    Το σύστημα είναι άδικο και απαράδεκτο από όλες τις απόψεις. Τυχαια οι σημαντικότατες απουσίες παικτών από τον όμιλο Ε μπορεί να εξισορροπήσει την αδικία. Η επιβεβαίωση για το άδικο του συστήματος είναι η αντιστροφή των αυριανών 2 προημιτελικών σύμφωνα με την ενημερωση της ΕΡΤ (21:40). Σε όλα τα παραπάνω να
    προσθέσουμε και το ταξίδι από το Λοτς σε Κατοβιτσε…..

    Θέλω να κάνω ειδικό ποστ με αφορμή και την άποψη του underaker για το σύστημα του τουρνουα του 1994.

    Και οι τρεις Ολυμπιακοί έχουν από μια δομική αδυναμία. Για τον Βούισιτς συμφωνώ απόλυτα. Για τους άλλους 2 μου βάζεις δύσκολα έχασε μεγάλο μέρος και των τελευταίων παιχνιδιών της Ελλάδας….

    Συμφωνώ με Ιτούδη ότι δεν είδαμε και τιποτα καινούριο μπασκετικό στο Ευρωμπάσκετ αυτό. Κατά την άποψή μου το χειρότερο Ευρωμπάσκετ που έχω παρακολουθήσει αν συνυπολογίσω και τις εξωαγωνιστικές παραφωνίες του τουρνουά.

    Για το θέμα του χιαστι που σε διάβασα στους doubleteamades , το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι το σημαντικότερο σε όρους αποτελέσματος. Βέβαια υπάρχει και η άλλη πλευρα η οποία σχετίζεται με τη γενικότερη εικόνα της Εθνικής, το μπάσκετ που αποδίδει, τη διαχείριση….

  6. akilas said

    Κάνω μια αφελή ερώτηση: μήπως έχουν ξεφύγει λίγο οι Γάλλοι;
    http://greekbball.blogspot.com/2009/09/blog-post_7878.html
    http://greekbball.blogspot.com/2009/09/blog-post_245.html
    http://greekbball.blogspot.com/2009/09/blog-post_2786.html

    Ιστορικό βιντεάκι με παιχνίδια Ελλάδας – Τουρκίας: http://greekhoopz.blogspot.com/

  7. geof said

    Τι να πούνε και οι Γάλλοι πρέπει με κάποιο τρόπο να δικαιολογηθούνε.
    Οι Ισπανοί θα πρέπει να τα απολαμβάνουνε πολύ όλα αυτά.

    Για να δούμε τώρα που αρχίζει το αληθινό ευρωμπάσκετ, που λένε όλοι, θα συμμετέχει και η δική μας ομάδα;

    Πολλά θα εξαρτηθούν από το πως θα σφηρίξουν οι διαιτητές, ελπίζω ο κύριος πρόεδρος να έχει λάβει τα μέτρα του.

  8. geof said

    akilas, μιας και λέμε για τους Γάλλους ο Πάρκερ δεν σου θυμίζει λίγο τον Κορωνιό στη κίνηση, το πως τριπλάρει, το πως χώνεται μέσα στη ρακέτα με τους ψηλούς για μπάσιμο.

    Εννοείται βέβαια ότι ο Κορωνιός ήταν καλύτερος!

  9. Μπάκι Μπλάιχερτ said

    Την έκανε ο σοφός, με κλασικό γιουγκοσλάβικο μπάσκετ με διαβασμένη άμυνα και πολλά p’n’r, αν και το κλειδί μάλλον είναι οι πόντοι των ψηλών του στο 1-1. Για να δούμε, θα χάσει 2η φορά από τον Ζντοβντς στο ίδιο τουρνουά; Και από την άλλη, θα νικήσει 2η φορά τους Ισπανούς (sorry akilas) στον τελικό;
    Όλα πάντως δείχνουν ότι πάμε για 4 ομάδες από τον άλλο όμιλο στα ημιτελικά…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: