Πριν λίγο ερχόμενος από τη δουλειά άκουσα στο ραδιόφωνο για το νέο σχέδιο της Ευρωλίγκα. Αν κατάφερα να αποκωδικοποιησώ τις συνισταμένες του νέου συστήματος τότε αυτές έχουν ως εξής.
Ξεκινάω με τα 13 κλειστά συμβόλαια που δόθηκαν σε:
Παναθηναϊκό, Ολυμπιακό, Ρεάλ, Ταου, Μάλαγα, Μπαρτσελόνα, Ζαλγκίρις, Μακαμπι, ΤΣΣΚΑ, Ούλκερ, Εφές, Σιένα, Ρόμα
Σίγουρα προκύπτουν τα πρώτα ερωτήματα για την επιλογη των 13 αυτών ομάδων. Επίσης έχει ενδιαφέρον ότι 23 ήταν υπερ του σχεδίου, 5 κατά , 2 αποχές. Η μια από τις αποχές ήταν αυτή του Βασίλη Οικονομίδη ο οποίος δεν είχε εξουσιοδοτηθεί από τη Γενική Συνέλευση του ΕΣΑΚΕ λόγω μη απαρτιας! Ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός τάχθηκαν υπέρ του σχεδίου όπως έκανε και ο Πανιώνιος, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα τις προηγούμενες ημέρες από τον Ηλία Λιανό σύμφωνα με άρθρο που διάβασα στο basketblog.
Κατά του σχεδίου ψήφισε η Uleb, η Μπανταλόνα, η Νανσί, η ACB και η Γαλλική Λίγκα.
Οι υπόλοιπες 11 θέσεις από τις 24 συνολικά θα προκύψουν ως εξής:
- 2 από προκριματικούς αγώνες με αγώνες διπλούς, όπου θα συμμετέχουν 8 ομάδες ως εξής: οι τρίτες ομάδες από Ελλάδα, Ιταλία (εφόσον δεν έχουν κλειστά συμβόλαια), οι δευτεραθλητές Λιθουανίας (αν πάρει το πρωτάθλημα η Ζαλγκίρις, διαφορετικά, η ομάδα που θα πάρει τον τίτλο πάει μαζί με τη Ζαλγκίρις απευθείας στα τελικά), Σερβίας, Κροατίας και οι πρωταθλητές Ουκρανίας και Βελγίου.

- 1 από την ομάδα που θα κατακτήσει το Eurocup
- 8 με αγωνιστικά κριτήρια θα πάρουν προσωρινά συμβόλαια ως εξής: 2 ομάδες από Γαλλία, μια ομάδα από Ρωσσία (αυτή που θα είναι στις δύο πρώτες θέσεις πλην ΤΣΣΚΑ) και οι πρωταθλητές Σλοβενίας, Σερβίας, Κροατίας, Γερμανίας, Πολωνίας. Σε περίπτωση που τερματίσει μια ομάδα από Ισπανία, Ελλάδα, Ιταλία στην πρώτη δυάδα του πρωταθλήματος και δεν έχει κλειστό συμβόλαιο τότε Γαλλία και Ρωσία θα χάσουν μια θέση πηγαίνοντας στα προκριματικά (βλέπε την πρώτη κουκίδα)
Προκύπτουν απο τα παραπανω τα ακόλουθα ερωτήματα:
- είναι δίκαιη η επιλογή των 13 ομάδων;
- γιατί ο ΕΣΑΚΕ δεν είχε απαρτία;
- τι σημαίνει το σύστημα αυτό για τις ομάδες εκτός Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού;
- η κλειστή κατά το ήμισυ Ευρωλίγκα τι σημαίνει;
Πολύ σημαντική θεωρώ την αντικατάσταση του Παναθηναϊκού από τον Ολυμπιακό στο όργανο που πήρε τις παραπάνω αποφάσεις. Πρόκειται για το νεο Euroleague Board που θα αποτελείται από εδω και στο εξης από τα εξης προσωπα:
Μπερτομέου (Πρόεδρος)
Εκπρόσωπος Ανδριατικής Λίγκας
Εκπρόσωπος Γαλλικής Λίγκας
Εκπρόσωπος Ιταλικής Λίγκας
Εκπρόσωπος Γερμανικής Λίγκας
Εκπρόσωπος Πρόκομ Τρεφλ
Εκπρόσωπος Ολυμπιακού
Εκπρόσωπος ΤΣΣΚΑ Μόσχας
Εκπρόσωπος Σιένα
Εκπρόσωπος Μακάμπι Τ.Α.
Εκπρόσωπος Ταού
Εκπρόσωπος Ρεάλ Μαδρίτης
Εκπρόσωπος Εφές Πίλσεν
και δεν θα μετέχουν η ACB και ο ΕΣΑΚΕ
Η άποψή σας για τις επερχόμενες αλλαγές ευπρόσδεκτη…
Παραθέτω τα ακόλουθα σχετικά άρθρα:
Ας δούμε τέλος και την αντίδραση της ULEB στο σχέδιο
18 Φεβρουαρίου 2009 σε 2:51
Παλι οι δυο μεγαλοι κανουν ο,τι περνα απο το χερι τους για να καταστρεψουν τους μικροτερους. Μπραβο.
18 Φεβρουαρίου 2009 σε 3:03
Βάζουν όλως και οι μικροι το χεράκι τους π.χ. βλέπε Πανιωνιος…
18 Φεβρουαρίου 2009 σε 18:47
Απαντήσεις σ’αυτά που ρώτησες
1)Όχι. Κοίτα τί έκαναν φέτος Ζαλγκίρις, Εφες, τί χρήματα δίνουν ομαδες από Ρωσσία και το καλό μπάσκετ που παίζουν Παρτιζάν και Τσιμπόνα κάθε χρονιά και θα καταλάβεις τί εννοώ.
2)Ο Ε.Σ.Α.Κ.Ε είναι μπ…δέλο.Ελπίζω να μην με παρεξηγήσουν τα αρίστως οργανωμένα μπ…ρδέλα
3)Σημαίνει να σκιστούν να φτιάξουν καλές ομάδες για να περάσουν τα προκριματικά ή να πάρουν το ULEB CUP.
4)Κλειστή κατά το ήμισυ σημαίνει ότι οι 13 ομάδες τα χουν βρει μεταξύ τους και όποιος άλλος θέλει να ξε….θεί για να τον “κάνουν παρέα¨
Εγώ όμως ρωτώ:
1)Η πολυπόθητη επέκταση προς Βορρά πώς θα γίνει;
2)Η ημίκλειστη μαθηματικά θα οδηγήσει σε κλειστή λίγκα. Κλειστή χωρίς ομάδα από Πρώην Γιουγκοσλαβία, Θεσσαλονίκη, Bologna,Milano,Badalona πλούσιες Ρωσσικές γίνεται;
3)ULEB ACB μπορούν να αντιδράσουν με πιο δελεαστική προσφορά στα μεγαθήρια;
4)Υπάρχει για μετά το 2012 αν θυμάμαι καλά όρος με τον οποίο τα κλειστά συμβόλαια θα αφαιρούνται αν δεν υπάρχει ιδιόκτητο γήπεδο 10.000 θέσεων. Τα Ο.Α.Κ.Α και Σ.Ε.Φ. είναι ιδιόκτητα; Η Ζαλγκίρις μου ρχεται πρόχειρα αλλά και άλλες ομάδες έχουν ιδιόκτητο χώρο 10.000 θέσεων; Επίσης από τα μή κλειστά συμβόλαια ποιοί έχουν τέτοιο γήπεδο;
5)Η Γαλλική Λίγκα γιατί διαμαρτύρεται; Μήπως θέλει και 3η ομάδα στην διοργάνωση; όχι 10η ρε Γαλλόπουλα.
6)Η κότα κάνει το αυγό ή το αυγό την κότα;
7)Βλέποντας κάτι τέτοιες πα…ιές το γύρισα στο κατς. Είναι ναρκωτικό όμως πανάθεμά το το μπάσκετ. ότι μα…κία κι αν κάνουν ας ελπίσουμε να παίζουν καλό μπάσκετ.
18 Φεβρουαρίου 2009 σε 19:53
@ undertaker
Σλοβενία, Σερβια, Κροατία θα έχουν από έναν εκπρόσωπο σίγουρα στους 24.
Θεωρώ παρά τα οικονομικά προβλήματα ότι τουλάχιστον 2 Ρωσσικές από καιρό έπρεπε να υπάρχουν.
Για Μπανταλόνα και Μπολόνια συμφωνώ ενώ για τη Θεσσαλονική όποια από τις ΄δυο ομάδες συμμετείχε θα φώναζε αυτή που δεν συμμετέχει. Το ίδιο και στη Μπολόνια.
Οι Γάλλοι θα έχουν σίγουρα μια αλλά η δεύτερη ομάδα θα εξαρτηθεί.
Προτιμώ από ημίκλειστες λίγκες κλειστές. Να έβγαιναν απο πρωτάθλημα ΠΑΟ και Ολυμπιακός και να βλέπαμε ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα από τις υπόλοιπες ομάδες.
Η λογική λέει ότι θα υπάρξει αντίδραση από τις υπόλοιπες ομάδες και αν υπάρξουν τολμηροί θα μπορούσε να δημιουργηθεί νέα λίγκα. Σκεφτείτε:
Ντιναμο , Χιμκι, Αρης, Μπανταλονα, “Μπολονιες”, Μιλανο, 1 Ελληνική ακόμη, Μπεσικτας, ΤΟυρκ Τελεκομ, 1 Ρωσικη ακομη, Ερυθρος Αστερας, 1 Κροατικη, Λιέτουβος, Βαλένθια…..Δεν ακούγεται και άσχημα;
Στο στοίχημα δίνει 1,000001 να έχεις δει τον Παλαιστή στον κινηματογράφο!
18 Φεβρουαρίου 2009 σε 20:12
@ akilas
1. Δεν ειναι δικαιο γιατι και βαση των κριτηριων της ιδιας της Ευρωλιγκα η Ρομα π.χ. δεν μπορει να εχει συμβολαιο και να μην εχουν Παρτιζαν, Τσιμπονα και Μπενετον.
2. Δεν εχω ιδεα.
3. Οτι παλι ΠΑΟ και ΟΣΦΠ να κερδιζουν και ολοι οι αλλοι να πα να…
4. Σημαινει πως παμε σε προτυπα ΝΒΑ. Απλα θα ειναι μπουρδελο-ΝΒΑ.
Γιατι εχεις το σημα της Βιρτους? 6 χρονια εχει να παιξει Ευρωλιγκα νομιζω.
@ undertaker
1. Τι εννοεις προς Βορρα? Μηπως εννοεις προς Ανατολας? Ας το παρουν αποφαση, με εξαιρεση την Ισπανια το μπασκετ δεν λεει κατι στην Δυτικη Ευρωπη, οι πιο παραδοσιακες δυναμεις ειναι Ανατολικοτερα.
4. Νομιζω ο ορος αυτος θα ισχυσει απο την σεζον 2010 και δεν κανει διακριση μεταξυ ιδιοκτητων η δημοτικων κτλ γηπεδων, αρκει να ειναι πανω απο 10χ και να παιζει εκει η ομαδα. Η Ζαλγκιρις χτιζει νεο γηπεδο 15000 θεσεων το οποιο θα στοιχισει 50.000.000 και θα ειναι ετοιμο του χρονου.
18 Φεβρουαρίου 2009 σε 22:38
@manager
Η επιλογή των κλειστών συμβολαίων θεωρώ ότι δεν μπορεί να γίνει στη βάση των τελευταίων 5 χρόνων αλλά θα πρέπει να στηρίζεται σε μια διαχρονικότητα. Το κρίσιμο για εμένα είναι να τεθούν τα χρονικά όρια της διαχρονικότητας όσο αδόκιμη και αν είναι αυτή η οριοθέτηση της διαχρονικότητας.
Γιατί για παράδειγμα να επιλεγεί η Σιένα και η Ρόμα και όχι η Βίρτους και η Μπενετόν όπως σωστά ανέφερες την τελευταία.
Τα τελευταία 15 χρόνιαη Βίρτους έχει αν δεν κάνω λάθος 2 παρουσίες σε τελικό και 2 κατακτήσεις. Δεν είναι και λίγο αλλά μπορεί κάποιος να πει ότι δεν είχε τη διάρκεια της Μπενετόν. Της Ρόμα όμως η διάρκεια και οι κατακτήσεις; (έκανε δουλειά ο Μπόντι εκεί…)
Manager θέλω την εκτίμησή σου για πιθανές άλλες λίγκες που θα μπορούσαν να προκύψουν σαν άμεση αντίδραση. Οι Ρώσοι τι λένε για αυτά, εκτός αν η οικονομική κρίση δεν αφήνει περιθώρια…
19 Φεβρουαρίου 2009 σε 14:25
Ποια Μπανταλόνα και ποιος Μπλόνιες λέτε? Έχουν πεθάνει αυτές οι ομάδες.
19 Φεβρουαρίου 2009 σε 16:58
Δε νομιζω να αναλαβουν πρωτοβουλια οι Ρωσοι συντομα. Το τελευταιο πραγμα που τους απασχολει αυτη τη στιγμη ειναι το μπασκετ. Ηδη τα σταθεροποιητικα αποθεματικα υψους ενος τρισεκατομυριου τελειωνουν, για πρωτη φορα μετα απο 10 χρονια αμφισβητειται το Κρεμλινο εντονα για 1η φορα, ο μεσος Ρωσος φιλαθλος μπορει να ξενυχτησει για να δει στην δορυφορικη NHL και δεν θα γεμιζει ουτε το γηπεδο της ΤΣΣΚΑ στο μπασκετ που ειναι 5000 θεσεων.
Ολα αυτα σε συνδυασμο με τα αντι-Ρωσικα αισθηματα στην Βαλτικη και στην Ανατολικη Ευρωπη δυσκολευουν το πραγμα. Ισα ισα που οι Ρωσοι εμειναν ικανοποιημενοι απο τις νεες αποφασεις. ( http://www.cskabasket.com/news/?a=news&id=6245&lang=en )
Παντως η οικονομικη κριση εχει χτυπησει πρωτα αυτες τις χωρες. Οι Ρωσικες (μεγαλες) ομαδες στηριζονται σε πραγματικους κολοσσους και κουτσα στραβα συνεχιζουν.
ΥΓ: Κανε ενα θεμα για τον τελικο και τα Final Eight στην Ιταλια και Ισπανια που ξεκινανε αποψε.
19 Φεβρουαρίου 2009 σε 18:53
Akilas εννοούσα ότι δεν υπάρχει προς το παρόν προοπτική για εκπρόσωπο από Π.Γιουγκοσλαβία σε ενδεχόμενη κλειστή λίγκα . Στην τωρινή ημίκλειστη το είπες ότι έχουν εσύ και τα άρθρα-links που έβαλες.
Για Θεσσαλονίκη και Bologna(πάντα για κλειστή λίγκα μιλώντας) ας αποφασιστεί με κριτήρια οικονομικά έστω κι αν δεν με συμφέρει ως Παοκτζή. Τουλάχιστον όμως το Μιλάνο θα πρεπε να συμμετέχει ως μεγάλη πόλη και ιστορία κλπ.
Manager Η επέκταση δεν γίνεται να γίνει προς Ανατολάς όταν λες ότι ο μέσος Ρώσσος φίλαθλος θα δει NHL και όχι CSKA. Θα μου πεις γίνεται προς δυσμάς όταν Σκανδιναυία-Βρεττανικές Νήσοι-Κεντρική Ευρώπη δεν ασχολούνται;
Εγώ είμαι της απόψεως ότι σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς το ξέπλυμα του χρήματος(κακά τα ψέμματα έτσι βρίσκουν τα λεφτά οι ομάδες) πρέπει να βρίσκει νέους δρόμους. Αρκεί τα μονοπάτια (βλέπε επιχειρήσεις-θεάματα προς αναζήτηση χρημάτων) να πείσουν τους έχοντες ότι αξίζει να τους κάνουν μεγαλοαυτοκινητόδρομους.
Το χρήμα στο μπάσκετ θα ρεύσει όταν θα υπάρχει μπασκετικό κοινό(παραδοσιακές ομάδες) και μεγαλοπόλεις-ανίδεοι μαζί στην ίδια λίγκα για να δουν στην πόλη τους τις παραδοσιακές ομάδες.Οι Βορειοδυτικές χώρες είναι αναγκαίες στην όποια κλειστή λίγκα όχι για να γίνουν μπασκετικές δυνάμεις αλλά για να αγοράσουν-δουν την παραδοσιακή ομάδα της Ρεαλ, Μπαρτσελόνα,Ολυμπιακού ή όποιου άλλου θες.Κλειστή λίγκα χωρίς Παρίσι και Λονδίνο για αρχή δεν γίνεται.
Ας έχει περισσότερα χρήματα η Διναμό Μπακού -που λέει ο λόγος- στο Αζερμπαιτζάν δεν αντικαθιστά όμως τα παραδοσιακά Ευρωπαικά κέντρα του Βορρά.Ρωσσία(3 ομάδες)-Βαλτική(2 ομάδες)-Ουκρανία (1) είναι η σωστή κατά τη γνώμη μου ποσότητα ομάδων σε οποιαδήποτε κλειστή λίγκα.
Είναι μεγάλη κουβέντα η κλειστή λίγκα και δεν είναι και το θέμα. Πάντως συμφωνώ μαζί σου manager στο μπουρδέλο ΝΒΑ σχόλιο. Σόρι Akilas που ξέφυγα.
Στην ημίκλειστη λίγκα και στην παραγματικότητα τώρα.
1)Akilas αν φύγει η Ολυμπιακοπαναθηναικός Α.Ε. από την Ελλάδα η Α1 θα είναι μία Α2 και χειρότερη.Δυστυχώς κανείς δεν θα ασχοληθεί εκτός αν προπαγανδιστεί ως κάτι το υπερθεαματικό από τον ΟΠΑΠ-Στοίχημα και ασχοληθεί ο κόσμος-πρόβατα όπως έκαναν με το πανάθλιο από πλευράς θεάματος Ελληνικό ποδόσφαιρο των τελευταίων ετών(δεν συμπεριλαμβάνω Εθνική ομάδα για το πρωτάθλημα μιλάω).
2)Manager ευχαριστώ γαι την αποσαφήνιση στο θέμα του γηπέδου. Όπως οτιδήποτε άλλο έχει να κάνει με τα “μακρόπνοα” σχέδια των παραγόντων του Ευρωπαικού μπάσκετ ήταν κι αυτό ασαφές.
3)Όσον αφορά την διαχρονικότητα των ομάδων είναι περίεργο το θέμα επειδή όσο κι αν είναι πιο ωραίο να λες ότι παίζω εναντίον της π.χ. Benetton απ’ότι εναντίον της Siena η ουσία είναι ότι η Siena είναι σε καλύτερη κατάσταση σαν ομάδα ενώ η Benetton δεν την έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Η Roma πρέπει να ναι στην Ευρωλίγκα όπως και κάθε μεγάλη πόλη της Ευρώπης. Μαδρίτη-Βαρκελώνη-Ρώμη-Κωνσταντινούπολη-Αθήνα-Μόσχα-Βελιγράδι είναι λίγα ως μεγάλα αστικά κέντρα αν θέλουμε η Ευρωλίγκα να μεγαλώσει αληθινά και όχι μόνο ως μπίζνα-κλειστή κάστα.
Υ.Γ. Akilas εννοείται ότι το δα το wrestler και νομίζω ότι όλοι πρέπει να το δείτε. Ταινιάρα όχι μόνο απευθυνόμενη σε λάτρεις του wrestling αλλά και σε ανίδεους. Παρεμπιπτόντως όσοι δεν ξέρετε wrestling και το δείτε, wrestling σημαίνει πάλη και όχι πυγμαχία heel και face σημαίνουν όχι πτέρνα και πρόσωπο όπως στην κανονική ομιλία αλλά κακός και καλός στην αργκό του wrestling. “Θάνατο” στους υποτιτλιστές.
19 Φεβρουαρίου 2009 σε 21:03
@ manager
Τι θέμα να κάνω ρε manager. Τρέχουμε και δεν φτάνουμε. Έχω σιχαθεί αυτά που γίνονται στην Ελλάδα οργανωτικά κυρίως και νομίζω δεν έχει καμία σημασία να αναφερθώ ειδικά στον τελικό τον Ελληνικό.
Μετά από πολύ καιρό έχω άδεια και θα μπορέσω να δω το παιχνίδι Ρεαλ – Μπαρτσελόνα για τον προημιτελικό σε μια γιορτή του μπάσκετ.
Θα δώσω και το προγνωστικό μου:
Νίκη της Μπαρτσελόνα. Η Ταου δίνεται ώς το φαβορι της διοργάνωσης.
Για Ιταλία δεν πολυασχολούμαι…
Υ.Γ. Πάω να απολαύσω το παιχνίδι παιδιά. Εντυπώσεις μετά, ξεκίνησε με τρίποντο ο Ιλιασοβα.
25 Φεβρουαρίου 2009 σε 23:40
Μετά τη διαφαινομενη νίκη της Ταου επι της Μιλάνο (58-37 στο ημίχρονο εκτος έδρας για την Ταου) ξεκαθαρίζει το τοπίο αρκετά.
Όποιος νικήσει στο παιχνίδι Ταου – Ολυμπιακός παίρνει την πρώτη θέση με την Ταου να είναι το φαβορί καθώς εκτιμώ ότι είναι μακραν η πιο φορμαρισμένη ομάδα της Ευρώπης.
Μου άρεσε πάρα πολύ στο Κύπελλο Ισπανίας ειδικά απέναντι σε Μπαρτσα(δεν είδα τον τελικό) και αναρωτιέμαι πως θα μπορέσει ο Ολυμπιακός να τη νικήσει εκτός έδρας. Μακάρι αλλά ….
26 Φεβρουαρίου 2009 σε 1:11
Εγω αναρωτιεμαι που θα σταματουσε η ΤΑΟΥ εν επαιζε 48 λεπτα οπως στο ΝΒΑ.
Βλεπω τον Σπλιττερ να κανει παρτι απεναντι στον Βουιτσιτς.
28 Μαΐου 2009 σε 0:52
Η τοποθέτηση του Οικονομίδη έχει βάση; Αν ναι τότε αλλάζουν αρκετά δεδομένα: http://www.superbasket.gr/?c=308&a=113478